הסבת ספק כח של xbox one למתח 220v

אני נוטה שלא לפרסם מאמרים שקראתי וניסיתי אלא אם כן יש לי ערך מוסף להביא למאמר. הפעם, עיקר תרומתי היא הרלוונטיות של הנושא והעובדה שהמאמר המקורי בסינית.

אם במקרה קניתם xbox one בארה״ב, וודאי שמתם לב שספק הכח אינו אוניברסלי ומתאים למתח אמריקאי (110v) בלבד. האפשרויות העומדות בפניכם:

  • לקנות xbox one s (הדגם החדש) שהספק שלו גם פנימי וגם מתאים לכל מתח. חוץ מזה תוכלו עכשיו להסביר לבן/בת הזוג שחייבים להחליף את הטלוויזיה ל4K
  • לבקש ממיקרוסופט שיחליפו לכם את הספק כ״תקול״. נדרשת כתובת של חבר במדינה אירופאית (ישראל זה לא אירופה), נכונות של החבר לקבל את החבילה ולשלוח לכם בארץ, וזמן המתנה ארוך לדואר
  • להשתמש בשנאי גדול (600w וצפונה), יקר ומכוער
  • לקנות ספק כח חדש (כ 600 ש״ח למקורי, 300 ש״ח לסיני) מה שהופך את הקניה בארה״ב למיותרת, ניתן להשיג קונסולות ״אירופיות״ בארץ באותו מחיר
  • לבצע הסבה בעצמכם

את רעיון ההסבה מצאתי רק לאחרונה וישר רצתי לנסות

שימו לב: מדובר בתיקון של דגם PB-2221-02MX בלבד

שלב 1: פתיחת הקופסא.

img_0716מסירים את רגליות הגומי. מתחתן יש פקק פלסטיק שניתן להוציא בעזרת שפיץ פלייר.

מתחתם ישנן ברגים מסוג כוכב (torx) מברג מתאים בגודל 9-10 יתאים.

פותחים בזהירות. ישנה פיסת פלסטיק המשמשת כמוליך אור לנורה של הספק. כדאי לשים לב איך היא ממוקמת (ואולי לצלם לעצמכם) זה יחסוך המון זמן בהרכבה.

שלב 2: הסרת הכיסוי הפנימי

img_0724בפנים יש מגן שמולחם למעגל בעזרת מלחם ושואב בדיל ננתק אותו

שלב 3: החלפת הווריסטור

from-skitchליד כניסת המתח הגבוהה ישנו ווריסטור מסוג TVR 14271, מצופה בבידוד מתכווץ שתפקידו להגן מנחשולי מתח. הוא אינו מתאים למתח בארץ ויש להחליפו במתאים (לי במקרה היה S14K275 אבל כל משהו דומה יתאים. חבילה של 5 עולה 20 ש״ח) אם אתם מתקמצנים או ממהרים, אפשר פשוט להסירו.

שלב 4: ניתוק רכיבים

from-skitch-2בעזרת מלחם נפרק את הרכיבים R153 ו לC154

שלב 5: ניתוק מוליך

from-skitch-3בעזרת סכין חד (יפני או xacto) נחתוך את המוליך שבתמונה. הטכניקה כוללת ביצוע מספר חתכים קרובים ואז להרים את הנחושת עם מלחם עד שיש לנו מרווח גדול ויפה. נוודא עם צפצפה שאכן יצרנו נתק.

שלב 5: הרכבה

נלחים את הכיסוי הפנימי ורכיב בחזרה הכל לקופסא.

שלב 6: בדיקות

נחבר את כבל המתח (לא לחבר לקונסולה עדיין !!!) הנורה הצהובה אמורה להדלק ושום דבר לא צריך להתפוצץ או להעלות ריח של עשן. ננתק מהמתח ונראה שהנורה נכבית (יכול לקחת כמה שניות). לחזור על זה מספר פעמים.

from-skitch-4נבדוק את המתחים במוצא לפי הציור.

אם הכל בסדר….

שלב 6: יאללה לשחק