הפרויקטים הבלתי גמורים של שנת 2018

״קופסאת הפרויקטים״ שלי מכילה פרויקטים שונים שהתחלתי, שכחתי, נתקעתי, או סתם ממתינים לחלקים שהזמנתי ועוד לא הגיעו

בהשראתו של הפוסט של עידו גנדל החלטתי לבקר את הקופסא ולראות מה אמצע שם. להלן הרשימה

חיישן למכונת הכביסה – זהו אחד הפרויקטים הוותיקים ששוכבים כבר כמה שנים ומחכים להשראה. הרעיון התחיל בשיחה עם אשתי אל home automation, הבדלים בין המגדרים בנושא ומה היה מעניין להוסיף למערכת בית חכם שיפנה לקהל הנשי.

שני המקומות הראשונים היו חיישן למכונת הכביסה, שנמצאת במרפסת מרוחקת, ויסמן שהיא סיימה לעבוד כדי לקבל התראה לבוא להוציא את הכבסים שלא יקבלו ריח עובש רע. החיישן השני היה שסל הכביסה בחדר של הילדה התמלא.

מכונת הכביסה נראתה יעד קל. בשוק קיימים חיישני זרם כך שניתן לראות שהמכשיר סיים, וגישה שניה משתמשת בחיישני רעידות לאותה מטרה. אז ניסיתי כל מני חיישנים ועוד לא מצאתי אחד שלא מחייב לפרק את מערכת החשמל או לחילופין רגיש מספיק כדי לזהות את הרעידות. בארגז יש עוד מלא אקסלומטרים מדי זרם ומשטחים רגישים ללחץ (עבור סל הכביסה) כולם מחכים לשעת כושר

מנוע סולונואידי – הרעיון הוא מנוע דמוי מנוע קיטור, רק שבמקום הקיטור משתמשים באלקטרו מגנט שימשוך את הבוכנה. יש הרבה דוגמאות לזה ביוטיוב. הפרוייקט חמוד וכבר כמעט סימתי לבנותו אבל הוא נהרס בשריפה שהיתה בחדר העבודה ואני רוצה לבנות מחדש ולהשלים אותו.

מכונת ארקייד – פרויקט מבוסס raspberry pi לבניית מכונת משחקים בסגנון שנות ב80. הבניה נמצאת בשלב איסוף רכיבים והמתנה למשלוחים מסין.

בקר לאנטנת magnetic loop – האנטנה שמשמשת אותי בחובבות הרדיו היא בעלת רוחב פס צר מאוד. לכן כל פעם שעוברים תדר יש לכוון אותה מחדש כף שתתאים לתדר העבודה, וכרגע זה נעשה באופן ידני. ,אז הרעיון הוא לחבר מנוע צעד לציר ולשלוט עליו מהטלפון על ידי אפליקציה בטלפון וקישור bluetooth. כבונוס אני מוסיף גם מגנטומטר שיציג על המפה את הכיוון אליו האנטנה פונה.

רכיבים בלתי משוייכים – יש בקופסא הרבה בקרים למנועים וממירי מתח שונים, שהאמת אין לי מושג למה קניתי…..

משטח תופים – בקר מידי שאפשר לתופף עליו. גרסה פשוטה למוצר מסחרי שעולה הרבה כסף ובסך הכל מדובר ברגשי פיאצו, שכבת ספוג, ארדואינו וזמן פנוי

כתיבה מחדש של תוכנת הבלון – בניסוי האחרון באה לידי ביטוי העובדה שהתוכנה שלי היה במקרה הטוב אוסף של טלאים. אז החלטתי לכתוב הכל מחדש בדגש על בדיקתיות וטלמטריה חזקה וכן שידור התמונות על גבי פרוטוקול aprs. במקביל יש צורך להרכיב לוח נוסף מהחלקים שנותרו

תיבת נגינה מבוססת ארדואינו – הבת שלי משוגעת על תיבות נגינה קטנות, כאלו שמסובבים את הידית הקטנה. היא גם עושה עכשיו צעדים ראשונים בארדואינו בשיעור בבית ספר שגוייסתי ללמד. אז חשבתי לבנות לה תיבה עם ארדואינו ומקודד צעד שיאפשר לטעון כל פעם מנגינה שונה.

צורב לייזר – שוב פרויקט שכבר בוצע בעבר ומחכה לבניה חדשה אחרי שנהרס בשריפה. כשאסיים להרכיב הכל על המדפסת תלת מימד החדשה אני רוצה להשתמש בו על מנת לסמן את המוליכים על לוחות נחושת שאני צורב מהם מעגלים מודפסים

מקלט רדיו למערכת בסלון – שוב פרויקט רב שנים שעבר גילגולים משונים. התחיל בהערה של האשה שהיא אוהבת לשמוע רדיו בזמן הבישול ונגמר בבנית מגבר שפורפרות. נשאר רק לחבר מקלט רדיוfm סיני ומקלט bluetooth שיתאימו ל״לוק״ של שאר המערכת

מה כן הספקתי השנה ? רק כדי שלא תחשבו שלא עשיתי כלום, אז כאמור נשרף לי חדר העבודה והיה צריך לשחזר אותו מאפס. הרבה קניות, בניה וניקוי פיח. גם הוצאתי רשיון חובב רדיו אמריקאי (אות קריאה AC2XS) , מה שהיה בגדר תוכנית מגרה הרבה מאוד זמן.

ומה נשאר לשנה הבאה ? בעיקר התחלה של קרירה חדשה כיועץ ומהנדס פרילאנסר. אין לי ספק שזה יקח הרבה כח, מאמצים וזמן. אבל מכיוון שכל ההתחלות קשות ולוקחות את הזמן שלהן, אני מניח ישאר גם זמן לבנות שטויות נוספות….