ספק כח לברדבורד

לוחות ניסוי לבניה של מעגלי אלקטרוניקה (boardboards בלעז, או מטריצות בפי העם) הם דבר נפלא. הן מאפשרות לך לבנות מעגלים בזריזות. כשלימדתי תלמיד בית ספר לתכנת בארדואינו יכולתי לבוא כל שבוע עם רעיון חדש של רכיבים שרציתי לחבר ואת הכל בנינו על מטריצות שפרקנו בסוף השיעור. גם היום אני משתמש בהן כדי לבדוק רעיונות שאני לא בטוח בהם לפני שאני מדליק את המלחם ובונה מעגל ממש (בדרך כלל בstripboard שזה הבן דוד של המטריצה)

הפופולריות שלהן כל כך גדולה שיש אפילו תוכנה בשם פריצינג שמאפשרת לתכנן ככה מעגלים באופן וירטואלי על גבי מסך המחשב.

אחת הבעיות שאני תמיד מסתבך זה לחבר מקור מתח. אם יש לוח ארדואינו אז קל לגנוב ממנו אספקה, אבל הרבה פעמים אני בונה מעגלים אנלוגים ונאלץ להוציא שני חוטים ולחבר אותם עם תנינים לספק הכוח המעבדתי. זה מגושם ולא נח.

לפני הרבה שנים בניתי מעגל פשוט שמתחבר לספק רגיל של 12V והתאים למידות של המטריצה שמלווה אותי עוד מאז ימי כתיכוניסט באורט. אבל ספקי כח כאלו גם הם כבר לא דבר נפוץ.

מה כן יש לנו הרבה ? מטעני טלפון וכבלי usb. אז החלטתי לשדרג את המעגל למאה ה21

למעגל החדש יש חיבור גם ל micro usb וגם usb-c (אבל לא יחד) כדי להתאים לכל מצב. כמובן מפסק כיבוי והדלקה כדי שלא אשרוף רכיבים כשאני מבצע שינויים ומתעצל לנתק את הכבל וגם בורר בין 5 ל 3.3 וולט, כי הרבה מהמעגלים עובדים היום במתח נמוך

אם אתם גם רוצים כזה, תכתבו לי, המינימום הזמנה היה 5 יחידות, ואני רק צריך אחד. ואם אתם רוצים ממש לבנות בעצמכם, אז מצורפים קבצי המקור ב kicad